Urządzanie stylowego biura w kilku prostych krokach

Jonathan Haidt mawiał niegdyś, że „Miłość i praca są dla ludzi tym, czym woda i słońce są dla roślin”, czyli, najogólniej mówiąc, to czynniki, bez których nie możemy żyć. Oba wyżej wymienione musimy jednak pielęgnować i nieustannie ulepszać, aby nie popaść w rutynę. I o ile w relacjach międzyludzkich wydaje się to oczywiste, często zapominamy o stosowaniu tej zasady w miejscu pracy, co może negatywnie wpłynąć na wydajność naszych działań. Co należy zrobić, aby każdy dzień spędzony w firmie był dla nas przyjemnością, a nasze biuro zachwycało wszystkich współpracowników?

eleganckie meble do gabinetu

Zadbajmy o jego wygląd!
Jeżeli Twój gabinet nie był odnawiany od niepamiętnych czasów, nie dziw się, że praca w nim nie sprawia Ci już takiej samej radości, jak wtedy, gdy zaczynałeś. Niezależnie od tego, czy jesteś właścicielem danego przedsiębiorstwa, czy tylko pracownikiem zatrudnionym na umowie o pracę, co jakiś czas powinieneś wychodzić z inicjatywą zmian. Jak się do tego zabrać?

Wyposażenie biura – przydatne rady

1. Budżet, czyli ile to kosztuje?
Pierwszą czynnością, jaką musisz wykonać, jest wycena kosztów, które potrzebne będą na urządzenie biura. Gdy firma należy do Ciebie, nie jest to większym problemem – w większości przypadków budżet będzie nieograniczony. Natomiast jako podwładny musisz przedyskutować to ze swoim szefem. Przedstaw mu realną propozycję zmian, niekoniecznie bardzo kosztownych, ale takich, które przyniosą spektakularne efekty.

2. Meble do biura w zgodzie z filozofią firmy
Zadbaj o to, aby produkty, które zamawiasz, współgrały zarówno z Tobą, jak i całym przedsiębiorstwem. Nie zamawiaj mebli biurowych z krzykliwym wzorem do miejsca, które stawia na prostotę oraz profesjonalizm. Może być to niespójne oraz wprowadzić w konsternację potencjalnych Klientów.

3. Jak zagospodarować przestrzeń?
Zrób plan całego pomieszczenia, w którym zawrzesz co, gdzie i jak ma stanąć oraz bezwzględnie sporządź pomiary. Gabinet jest za mały na to, co sobie wymyśliłeś? Skontaktuj się z wybraną firmą i dopytaj czy jest możliwość wykonania mebli do biura na wymiar. Jeżeli nie, wymyśl koncepcję odpowiednią dla jego gabarytów.

4. Stylowe meble biurowe
Przyszedł czas na ostateczny wybór produktów – pamiętaj, nie podejmuj za szybko decyzji o tym, na jakie meble postawić. Przeglądnij różne strony, porównaj ceny oraz poczytaj opinie. Ważne, aby produkty, które wybierzesz, czymś się wyróżniały. Czy będzie to ciekawy design, czy może rzadko spotykany kolor – cokolwiek, co sprawi, że Twoje miejsce pracy ożyje i po długich godzinach, które w nim spędzisz, dalej będzie zachęcało do wykonywania działań. Jeżeli nie lubisz ekstrawagancji, nie martw się, wielu producentów oferuje tradycyjne meble biurowe. Możesz dobrać do nich ciekawe dodatki tj. obrazy, aby nadać im nieco więcej charakteru.

5. Żywe rośliny – poprawa ergonomii w miejscu pracy
Wielu z nas, szczególnie mężczyzn, nie zwraca uwagi na to, że aby powietrze było dobrze filtrowane, potrzebne są różnego rodzaju kwiaty. Nie dostarczają one tylko walorów estetycznych, ale i doskonale wchłaniają szkodliwe substancje oraz produkują tlen. Zaopatrzmy się więc w kilka sztuk, najlepiej żywych roślinek i dbajmy o ich konserwację.

6. Zaangażuj współpracowników
Dobrze będzie, jeżeli do urządzania biura przyłączy się więcej osób. Nie tylko zyskasz dodatkowy punkt widzenia, ale i będzie to świetna okazja do integracji pracowników. A im lepsza atmosfera w zespole, tym bardziej wzrasta ich efektywność.
Pamiętaj, to Ty spędzasz miesięcznie prawie 200 godzin w swoim miejscu pracy, urządź je zatem tak, aby przebywanie w nim sprawiało Ci radość, a nie było tylko wymogiem.